Kako nastaviti gradnju GAS-a ako Čogurić ne želi da raskine ugovor?

autobuska

Leskovac – Grad Leskovac je odlučio da pokuša da definitivno završi takozvani Skadar na bojani – Gradsku autobusku stanicu, saopšteno je danas.

Tim povodom formiran je tim stručnjaka koji će gradskim većnicima i Skupštini grada dati na usvajanje niz mera po kojima bi ovaj proces mogao da bude okončan.

Kako je objasnio pomoćnik gradonačelnika Leskovca Gojko Veličković, jedna od mogućnosti će biti da se odabere strateški partner koji bi odradi procenu trenutnog stanja na Gradskoj autobuskoj stanici, napravio plan sanacije i ulaganja i da, shodno visini uloženih sredstava,  gradu postane partner.

Druga mogućnost je da se javnom preduzeću GAS vrati status LEGAS DOO, da kao takav uđe u proces prodaje čime bi praktično grad povratio sva ulaganja jer bi se  sva sredstva od prodaje slila u gradski budžet.

Treći alternativa je da grad pronađe partnera koji bi u celosti otkupio poslovni prostor, uredio ga i prodao i ne bi imao udela u daljem poslovanju sadašnjeg javnog preduzeća.

gojko 1

Još jedan način je da sama lokalna samouprava sanira štetu usled nestručno izvedenih radova, pokrije objekat, uredi fasadu i sa tako sklopljenom mozaičnom celinom, bez izvođenja unutrašnjih radova na kopmpleksu, pronađe partnera u poslu i ponudi GAS tržištu raspisivanjem javnog poziva.

„Ovaj predlog ima ozbiljan problem jer bi gradu od celokupne prodaje ostalo svega 5% od prodajne cene i pitanje je koliko je isplativ shodno ulaganjima koje je grad Leskovac imao u izgradnji celog kompleksa“ objasnio je Gojko Veličković, pomoćnik gradonačelnika.

Najveći problem, po rečima Veličkovića, je zapravo to što je sa Čogurićem napravljen takav ugovor da ukoliko on ne želi dobrovoljno da ga raskine, a on to i ne želi, Grad bi u slučaju raskida ugovora napravio znatno veću štetu od svog do sada uloženog novca u izgradnju ovog Skadra na Bojani.

„Ne možemo da raskinemo ugovor sa Čogurićem, bez njega ćemo nastaviti, a onda ćemo se suditi“ rekao je Veličković.

gojko 2

Podsećanja radi, izgradnja autobuske stanice počela  je 2005. Godine. Stalo se 2010. Kada je raskinut ugovor sa tadašnjim izvođačem preduzećem „Andrić Komerc“.  Nastavilo se 2011. kada je izvođenje radova preuzeo „Energosistem Čogurić“.

Ovi radovi nikada nisu završeni, a pričinjena šteta je velika.

Po ugovoru, ukupna vrednost izgradnje treće faze Gradske autobuske stanice iznosi nešto više od 92 miliona dinara sa PDV-om.Do sada je grad uplatio oko 46 miliona. Za završetak je potrebno još pedesetak.

Interesantno je to da grad, po rečima Veličkovića, nije želeo da čitav ovaj slučaj, u kome i te kako ima osnova za zvaničnu istragu, prepusti pravosudnim organima.

„Sve ove podatke imaju nadležni organi, a o tome da li oni rade ili ne ne želimo sada da komentarišemo“ odgovorio je kratko.

GAS jeste u velikoj dubiozi. U najsrećnija vremena sa ove stanice beležilo se po 700 polazaka dnevno. Danas svega 200.

Što se blokade računa GAS-a tiče, od prošle subote, Veličković kaže da lokalna samouprava čeka zvanični izveštaj svih istražnih organa i inspekcija koji trenutno „češljaju“ način poslovanja ovog preduzeća.