Trikovi proizvođača? Povećavaju cene proizvoda a smanjuju količinu sadržaja

Sve više proizvođača povećava cene svojih proizvoda tako što smanjuje količinu sadržaja, a zadržava veličinu i oblik standardne ambalaže. Dok pojedini smatraju da je ovo ponašanje nepošteno i nekorektno od strane proizvođača, u Udruženju za zaštitu prava potrošača ističu da ono nije kažnjivo, ukoliko su svi podaci o proizvodu jasno istaknuti na deklaraciji.

Pakovanje testenine od 400 grama umesto pola kilograma, kutija sira težine od 450 i 900 grama, kafa od 175 i 180 grama umesto uobičajenih 200, neki su od primera koje u Udruženju potrošača nazivaju marketinškim trikom, gde proizvođači koriste navike kupaca i na prikriven način povećavaju cene proizvoda.

Iako na ovaj način proizvođači ne krše Zakon o zaštiti prava potrošača, pojedini trikovi kojima se, pre svega, služe trgovci, jesu kažnjivi. Upravo je to slučaj sa situacijom kada je proizvod koji smo platili na rafu imao jednu cenu, a na kasi drugu. Ponekad se ovakve greške dešavaju nenamerno, zbog velikog broja artikala i čestih promena njihovih cena zbog akcija, kao što je to slučaj u prehrambenim prodavnicama

U svakom slučaju, zbog ovakvih i sličnih situacija, neophodna je obazrivost prilikom odlaska u kupovinu, a ukoliko niste sigurni da li su vaša prava kao potrošača prekršena, možete se konsultovati sa stručnjacima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *