Koje izmene donosi novi Zakon o zaštiti potrošača čija je primena počela danas?

Novi Zakon o zaštiti potrošača stupio je na snagu 19. septembra ove godine, a njegova primena počela je danas. Jedna od novina je uvođenje Vansudskog tela u slučajevima vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Naime, prema ovoj izmeni, trgovac će biti u obavezi da učestvuje u postupku medijacije, koji bude pokrenut na predlog potrošača, u suprotnom, propisana je novčana kazna. 

Iako je i prethodnim propisima Zakona o zaštiti potrošača bila predviđena mogućnost vansudskog rešavanja sporova, ona je slabo zaživela u praksi, verovatno iz razloga što nije postojala dužnost trgovaca da se uključe u postupak medijacije koji potrošač samoinicijativno pokrene, smatra Jovan Jovanović iz Centra za zaštitu prava potrošača “Forum”. Međutim, novim Zakonom je ustanovljena obaveza za trgovce da učestvuju u ovakvom postupku. Ukoliko to ne učine, preti im  novčana kazna u visini od 50.000 dinara. 

Još jedna od važnijih izmena odnosi se na uvođenje registra “Ne zovi”, u koji će se upisivati građani koji nisu zainteresovani za primanje telefonskih ili elektronskih ponuda od trgovaca. Ova izmena u procesu je nastajanja i primenjivaće se u periodu od narednih 12 meseci, kada bude uspostavljen softver.

Zahvaljujući novim izmenama, građanima koji ne žele da ih putem telefona kontaktiraju trgovci i nude im robu ili usluge, biće pružena mogućnost da se obrate mobilnom operateru sa kojim imaju zaključen ugovor i da od njega traže da budu upisani u registar „Ne zovi“.

Zakon je izmenjen i u delu koji se odnosi na obavezu trgovca da sačini predračun prilikom pružanja usluga, a koji će se izdavati za sve usluge čija je cena veća od 5000 dinara, dodaje naš sagovornik.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *